Sharing is Caring

without sharing, life is boring!

i said sharing is caring

-9th Syawal 1429-

Posted by Akeno Muhammad On 9:33 AM 0 comments

This moneng..bngun ja aku dri tdur..ku tarus txt my Gf.."MONENG!" hehe..she reply me..but..mcm urg nda bMOOD..huhu~ adui..i asked her why..but she keep on denial.."Nuthing"..hmm...but i know her..der must be ada sumthing yg nda kna..so,as ussual la my job..suka majal2 mcm kaling..haha..xD aku tnya blik2..ahernya Ea bagitau jua.....
oooww~ rupanya pasal last nyt(read the 8th syawal's)..hehe..she noe dat im tersinggung..huhu~ adui..hehe..but already i told her no need to worried abt me..i'll be ok...hee..
just wan u to noe..im not da person who suka simpan sesuatu lama2 dalam ati..and im da person who always think POSITIVE.. ^_^
akeh den..hehe..she back to her MOOD.. ^_^ YEZZZA~ sapa jua mujuk tu..eseh...ahaha..xD kmbangz..nyahaha..xD

keh..on tgh ari..i tink its around 2PM..hehe..while aku khusyuk2 checking2 the friendster.....apa tejadi nah?! Guess wat?? AKU TERTIDURR!!!! HAHAHAHAHA..xD waH! skadar aku a..haha..xD p..huhu~eran jua tu..aku pun eran wa..kamu nda?haha..xD
cana bleh atu na ku sadar yg aku ttdur atu a?hmm..mayB um too tired kali ba a?hehe..bhpa aku dmlm a?? aaaaa~~~~!! ahahaha..xD ISH! jgn pikir bukan2 a?hahaha..xD
smpai pukul 1600 lagi tu aku ttdur a..ehe..naleh jua udah tu...smpai ku nda sdar wa rupa2nya kawanku siQawiy ada SEND aku MSG! huhu~ soe wi eyh..nda ku sadar wa..ehe..pukul 3 lagi tu..aku baru mbca kul 4...ehe..sejam ea mnunggu..sama mcm KES ku masa ari tu(7th days of raya)..ato..msg nya,ea btnya alamat rumah..ehe..tapi..buat apa ya tnya alamat umah ku a?huhu~aku udah rply msgnya..tapi ea inda membalas..ish...ku rasa grenti ta ya nyamal tu pakah...sigh~ adui...lpas aku bngun tdi..b4 aku lat msg..aku kdapur..hehe..besaa~ mamam lah..xDD kali apanah!!xOO aku liat CHOCOLATE KU KANA MAKAAAAN!!! WAAARRGGHH!! babah makan!! huhuhu~ chocolate~~~isk...isk..isk..
coklat atu bnrnya aku bli is not 4 mine..tapi my WiFee..huhu~(eh?kata inda jumpa?tapi bagi coklet?hehe..cane..bukan aku yg bgi face to face..tapi,melalui adi to suh bagi pat adinya den..baru tah adinya bagi pat Ea..hee..) mudahan sja adi ku ne nda lupa mbagi..
aaarrgghh!! ckit g ku kan mental...nasib jua bbah ckap ea ganti katanya..huhu~

the clock is i tink was around 5..ehe..mcm yg djanjikan..aku menyambung mengajar adi ku cLina akan subject SC IENCEnya...ehe...ajar punya ajar..na sadar-sadar..jam kan dakat kul 6..kali ada cha drg my lil bro btriak.."ada urg braya wa! ada urg beraya wa!" wah! haha..xD aku kaget!
abis ne bungkar kami a..mana mama lagi inda ada drumah..antah kemana ya tadi..haha..xD so,indakan ku biarkan kan urg dtg nunggu diluar..na ja?hehe..aku lyat la kepintu sapa yg dtg ane..
kalinya....oooww~!!! TUA PUNGUT(andang pelik namanya..jgn tnya napa..urg dulu2 mbgi nama..aha..xD) panya sekeluarga~hehe..so aku suruh la bisia masuk..hehe..smbil aku baru kan membuka AIRCOND arah bilik tamu a..ahahaha..xD
pasal apa tu nah baru kan membuka a?pasal.....haha..xD pikir ku nada urg kan beraya lagi ne raya k9 ane..nyahaha..xD
kali..lpas atu..aku suruh la bisia duduk2 dulu stagal sambil mnunggu aku menyuruh bisAdi ku bini2 menyediakan minuman utk dihidangkan..hehe..ya eya laa~ haha..xD
kali(berapa byk kali la..)...nah! dtg cha mama..antah dari mana luahnya inda ku tau..haha..xD so,mama tah melayan..hehe..aku masuk kebilik ku & menyambung mengajar cLina smula..kali..alum batah..kana lagau cha leh tua..ehe..adui..so,yatah..tpksa tah aku kuar jua lepak bekurapak ama family bisTua ani..hehe..
siuk jua lah..mcm2 ceta kami..trutamanya sama czin ku cAya and Yoi....
aaa..aku kan becerita ckit ne pasal cAya sna cYoi ane..haha..xD drg ne tah 'kawan' ku men guli ne dulu....masa tym damit2..hehe..krg ane bisia basar udah..haha..xD mmg la..i mean..krg ane..drg bkraja udah..huhu~rupanya drg tua dari aku..hee..adui..baru tah sadar..cana bleh caru sadar atu?aaa..pasal..jrg jumpa,so jrg ckap..hehe..lagi pun tmpat tgl kami jauh wa..yatah pakahnya tu..hehe....drg ane next yer..mayB..pindah kKampung ane..sal rumah durang kan siap nda lagi batah..wheee!! iski ku eyh..haha..xD adatah WIRELESS ne nanti dcni..nyahaha!xD and jua..malar tah ku jalan2 ne ama durang...haha..xD wah! cannot wait eyh drg kan pndah cni..
hehe..
mmm..smbung blik a..haha..xD mcm2 la kmi ceta2kan tdi ama drg cYoi and Aya atu..especially yg kami bincangkan pasal kraja la..huhu~ KRAJA??hehe..cYoi..recommend kan aku kaja pat otel 'atu' ehemm..nda leh gtau namanya..krg sana cha kamu..nyahaha..xD katanya otel atu ngambil urg seramai 6 urg! wAh!! PAYDAYnya lagi sbulan dua kali tu katanya!! WAAAAAAAAAAAAHHHH!!! hahahha..xD sssiiiiiuuukkk tooohh! lumayan g tu..ada dlam.........dalamm......haha..xD adatah tu..hahaha..xD


seMulihnya tua td..hehe..kami tarus besiap2 sal kan mengagai urg open house....urg yg open house ane..bukan plg urg laen..arah TUA HJH PIAH..di Kg.Baru Ampar..^_^ ada yg penah dgr ka nama tu?ya atu salah satu pengendali "CATERING" plg tu..ada yg pnah dgr?lau ada angkat tgn..ahaha..xD apakn...
akeh..bebalik pada ceta....kata babah tadi..masa masih dirumah.."trus braya pat umah kawan(gf) mu ne a diSi*r**a*?"waaaaaaaaahh!! hahaha.xD iski ku mendangar.."bah2!yeay!!" keiskian drg cLina menjawab..haha..xD aku iski plg jua p ku simpan dalam ati sja..haha..xD krg babah ucap KAMBANG..bida jua rasanya tu..hahaha..xD
so..yatah..aku suruh la drg cLina call her at home...kaliii.......................='( unfortunately.....
she's NOT at HOME!! huhuhu~ pasal kata si Lina inda beangkat..huhu~
but..aku inda caya..aku cuba nyaman kan ati ku.."inda eyh..ada tu drg drumah..myt B drg smbyg kali ba..kul 6 lalu jua tu.." den..aku suruh Lina rehat lu..aku tunggu ampir 5-10 min. later..aku suruh lagi siLina call..tapi!! wAAHH!! the result is still same...nada urg angkat..huhu~ aku suruh Lina jgn tutup dlu saaampaaaii tpun tu engage sndri.....kali....nah! huhu~ "tut..tut..tut..." x'(
waaaaa~!! huhuhu~ wer is she kaaan~?/='(
kali..kul 7 b4 kan jalan..aku suruh g skali Lina call 4 d last tym..mana tau kana angkat..kali...ish! aku kcewa..huhu..nada urg angkaaat~/='(
i wan to braya to ur house wa hny~ huhu~ tiga kali udah hby kan braya umah hny..tapi hny nada....huhu~
nvm..aku anggap ani sbagai dugaan dari ALLAH../='( Ya ALLAH..tabahkan lah hati hambamu ini....

den..kul 7 lalu..kami tulak dari rumah..b4 krumah tua..singgah kami kajap..pat stesen minyakk..ehe..bukan ane kan ku gtau..aha..xD kami singgah kajap..ke kadai...bahapa nah..hee..tu....membali coklet ganti yg babah makan a..ahaha.xD
lpas atu..kami pun jaalaaaaN~krumah tua..hehe..

*shortened the story*
masa pat umah tua......................salam..........................makan.....................balik.................
hahaha..xD pendekkan?nyahahaha..xD ambil point sja bah..haha..xD
our car was STUCK tdi masa pat umah tua a..ish..ada kah..huhu~ ramai banar wa urg dtg a..JAM wa jadinya jalan a..mana HUJAN lagi tadi atu..hehe..wateva..

pas dri umah tua...kami keKadai lagi...diMasin..adi kn beHajat kan membali antah apakah disana atu...aaa!~ perfume..haha..xD bru ingt..hehe..
lpas dri kadai..sorang2 msuk lam keta smula..kali ada MSG ALERT! and aku check..its from HNY! ehehe..aku pkir apa..she said dat SHE NEED ME tadi..hehe..rupa2nya pasal apanaaah~?haha..xD pasal Shushi rupanya...hehe..
cane catanya..tadi rpanya cHny nada dumah tu,ea jalan..huhu~ and ea jalan..ea makan SHUSHI! waaaH!!! sia2pun..haha..xD yatah..kali...lpas ea makan shushi...hny feels lyk sakit kepala! waH! haha..xD pnah kamu dgr kan sal urg meninngal coz kepalanya becacing sal urg atu mlar makan shushi..hehe..urg jipun plg tu tapinya..aku ada emelnya tu..spa mnta fowardkan..gtau a..hehe..
keh..smbung blik..yataah..MAMA ipar ku..eseh..hehe..mengingat kan siiHny pasal Crita atu..haha..xD yatah siiHny ne gali and beUri slajuR~ hehehe..adui~ hny ane tah banar ada saja..so i told to her la..yg shushi dBRUNEI ane..inda sama mcm SHUSHI original yg dbuat dJEPUN..so,no need to worry la..hehehe..den ea pun..ALHAMDULILLAH calm down..^_^
msg punya msg...den..she said dat she had to go sal ea kan buat homework den smbyg and tidur..hehehe..so..ok lah..i dun wan to disturb her.. ^_^

pukul 9 labih..kmi slamat smpai mulih krumah..hehe..pas naik..trus aku on Lappy..den on9..but AWAY sal aku mlyat prabola ceta HORROR!! WWAAAAHH!!TAAAKKUUTT!! HUHUHU~ msih g tbyg2..SHIIOOT bnr..nyasal jua ku mlyat..aha..xD yataahh..u guys wan to noe?? ne....aku mnaip ne..smbil aku psg MP3 urg baca Quran jua ne..huhuhu~ beUri udah tu aku a..
tambahan lagi masa ne udah puku 2:07AM!!!!
ALLAHU AKBAR!!*membaca-baca*


GTG!

Categories:

0 Responses "-9th Syawal 1429-"